קוסמוס טלסקופים - Solar Flare 1944 התפרצויות שמש וכתם שמש מספר 1944

ציוד, מידע אסטרונומי, חדשות אסטרונומיה ואירועים

 

 

 כתם השמש הענקי מספר 1944

 

בימים אלה חלף על פני השמש כתם שמש ענקי, אחד הגדולים שנצפו בשנים האחרונות. גודלו של  הכתם, המורכב למעשה מקבוצה של כתמים, הוא כרבע מיליון ק"מ, כאשר גודלו של הכתם הגדול בקבוצה הוא כ-60 מיליון ק"מ

הכתם נצפה וצולם על ידי יגאל פת-אל, באמצעות טלסקופ קוטר 20 ס"מ, אורך מוקד 2000 מ"מ (מורד ליחס מוקד בפועל F/30), מסנן ייעודי לצפייה באור הנפלט מאטומי מימן בכרומוספירה, דגם DayStar 0.4A ומצלמת ASI120MM.

הכתם צולם במשך כמה ימים כאשר להלן מובאת תמונה שצולמה ב-8 בינואר, בין השעות 2:30 ל-15:47 שעון ישראל. בתמונה נראה הכתם הראשי מצד ימין, כאשר מעליו מצוי איזור בהיר שהוא למעשה התפרצות (Flare). הקשתות המוארכות הכהות הן התפרצויות הנראות ממבט על. הן כהות כי הן קרות יותר מהרקע של השמש.

כתמי שמש הם איזורים פעילים על פני השמש, שנוצרים עקב פעילות מגנטית. כתמי השמש נראים כהים כיוון שהם קרים בכ-1500 מעלות מפני השטח סביבם. הם מורכבים מאיזור כהה, פנימי (צל ראשי) ואיזור כהה פחות המקיף אותם. סביב כתמי השמש אפשר לראות את פני השמש, המכילים גזים מיוננים ומעוררים, המסתדרים בהתאם לקווי הכוח המגנטי.

בקישור לאתר קוסמוס ב- Youtube, אפשר לראות את הסרטון מיום 8 בינואר. בסרטון נראות היטב כמה התפרצויות בהירות. כדאי להריץ את הסרטון כמה פעמים ומדי פעם להתמקד באיזור אחד בסביבת הכתם.

 

 

המבחר הגדול של טלסקופים, משקפות ומיקרוסקופים בישראל

ספק מורשה משהב"ט

כל הזכויות על התוכן, העיצוב הגראפי, התכנים וכל מידע אחר באתר שמורות לקוסמוס טלסקופים (פתאל טרדינג) - המרכז לציוד אסטרונומי